Japanse vrolijkheid en Partytime! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Erwan Ticheler - WaarBenJij.nu Japanse vrolijkheid en Partytime! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Erwan Ticheler - WaarBenJij.nu

Japanse vrolijkheid en Partytime!

Door: Erwan

Blijf op de hoogte en volg Erwan

28 Februari 2007 | Frankrijk, Parijs

Heb weer nieuwe foto’s, onder meer van onze stapavonden van de afgelopen week op: http://www.mijnalbum.nl/Album=6MR8N3TK

Het was me het Aziatische weekje wel. Naast een paar films in de bios en colleges over Japanse film kreeg ik ook m’n tweede cijfer binnen. Een 18! dat is naar Nederlandse begrippen omgerekend een 9. Gaat wel lekker dus op dat gebied vooralsnog.

Ik ben daarnaast donderdag weer eens geweest in de befaamde 2,50 voor een pint kroeg en daarna raakte ik verzeild in een oud bruin café bij Odéon waar een dweilorkest tekeer ging als de mallemoer. Was wel erg leuk, om Seven Nation Army eens vanuit een dergelijk geluid te horen. Vrijdag ben ik met m’n Erasmus vrienden naar Sophie gegaan om daar onze gebruikelijke indrinktraditie (wijn en zeer laf bier, 33 Export) te vervolgen alvorens te gaan stappen in de stad. Ditmaal kwamen we terecht in een tent die Truskel heette bij Grands Boulevards. Dat was pas echt een mastertent met goeie muziek (van Arctic Monkeys tot The Strokes tot 80’s New Wave tot, jaja, zelfs Sonic Youth’s Teen Age Riot), echt mijn plek, ik zeg het je! En de prijzen waren ook zeer schappelijk, gratis entrée en normale drankprijzen. Die avond heb ik ook weer een nieuwe student onmoet, Tania uit Portugal en een vriendin van David. Een erg leuke meid, maar ze vertrok alweer zondag helaas.

Na het stappen heb ik een beestachtig gevulde pannenkoek met kokos naar binnen gewerkt (uurtje of half zes) en daarna ben ik door metrowerkzaamheden uitgestapt bij de Arc de Triomphe en de verkeerde kant van de Champs Elysées afgelopen, ai! Dat is een end om, kan ik je vertellen. Was tegen zevenen thuis…

Zaterdag ben ik met David en Tania naar het Maison Culturèle de Japon gegaan om daar een klassieke Japanse film te zien en die avond heb ik met Sophie en Lies gebavared (ofzo, betekent iig kletsen in het Frans). Ik kwam er rond die tijd ook achter dat mijn laptop gek doet en ik nu niet meer normaal DVD’s kan draaien op dat ding, echt rotdingen die computers!!! Gelukkig kan ik nog wel gewoon filmpjes van Youtube halen dus heb ik wel alle belangrijke Oscarmomenten kunnen vinden. Eindelijk wint Scorsese z’n Oscar al had hij hem al veel eerder moeten hebben natuurlijk (Taxi Driver, Raging Bull, Goodfellas om maar een paar te noemen). Beetje te Hollywoodiaanse aanzet met fellow movie brats Lucas, Coppola en Spielberg maar ja… En Forest Whitaker eindelijk, meer dan terecht zelfs al heb ik de film nog niet gezien, maar die man heeft nog nooit een slechte rol gespeeld. En wtf, Jack Nicholson in z’n beste Britney Spears imitatie, moet niet veel gekker worden!

Welja, nog ff dit. Komende week heb ik m’n eerste partiel dus dat wordt lachen. En ik ga de kapper hier eens uitproberen, bij mijn Fac is er ééntje waar als student 12 Euro betaalt, best netjes.

Films gezien deze week:
Summer at Grandpa’s (uit Taiwan) 8/10
Crépuscule à Tokyo (van Ozu, weet de Engelse/Japanse titel ook niet) 8/10
Rashomon (al gezien, maar ja) 8/10

Heb ook La Grande Bouffe van Ferreri (vette film in alle opzichten) gekocht voor een paar duiten, joepie! Tot laters!

  • 04 Maart 2007 - 13:18

    Inge:

    Yow Erwan,

    Goed dat je het daar naar je zin hebt! Het klinkt allemaal super relaxt!!! Jammer dat je carneval hebt gemist, maar dat haal je volgend jaar wel weer in. Ik hoorde van Cem dat jullie al jullie vakantie hebben geboekt. Als je zo door gaat met reizen, heb je binnen een paar jaar de hele wereld gezien. Nog veel plezier daarzo...

    xxx Inge

  • 05 Maart 2007 - 03:09

    Heleen:

    Bonjoir Erwanneke!
    Een dikke kus uit Australie van mij! Mag ik jouw adres daar in Frankrijk, dan kan ik je een kaartje sturen, lijkt me leuk! Dikke kus en Le grande Bouffe is echt een vieze film..bleh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 Maart 2007

Heb ik eigenlijk niet...

28 Februari 2007

Japanse vrolijkheid en Partytime!

19 Februari 2007

cultuur enzo

11 Februari 2007

Inland Empire!

04 Februari 2007

Rare lui, die Fransen...
Erwan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 5833

Voorgaande reizen:

05 Januari 2007 - 05 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: